Terug in de bewoonde wereld - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Apan - WaarBenJij.nu Terug in de bewoonde wereld - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Apan - WaarBenJij.nu

Terug in de bewoonde wereld

04 Juni 2015 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Dit verslag wordt weer geschreven vanuit Las Vegas. Ditmaal verblijven we hier slechts 1 dag. Na ons eerste verblijf in Las Vegas zijn we verder gereisd naar Zion natl. Park. Een korte autorit over een verlaten snelweg dwars door de woestijn. We verbleven in het plaatsje Springdale, in de Driftwood Lodge. Een heerlijk hotel: mooie kamer, groot balkon, prachtig uitzicht en een lekker zwembad en een hot-tube, waar we m.n. s'avonds gebruik van gemaakt hebben. Overdag hebben we veel gewandeld in Zion. Indrukwekkende natuur! Dan pas besef je hoe nietig de mens eigenlijk is en hoe machtig de natuur. Onze grootste wandeling ging door de Narrows. Dat is een wandeling door het water van de rivier de Virgin door een Canyon, die steeds smaller ( en heter) werd. Voor deze wandeling hebben we speciale schoenen, neopreen sokken en een onontbeerlijke wandelstok gehuurd. Ook hebben we een trail gemaakt naar de Emerald Falls. Omdat we met die wandeling vrij hoog gingen, hadden we een mooi uitzicht over het dal
Na Zion vertrokken we naar onze cabin in het Kodachrome State Bassin. We hebben daar 2 overnachtingen gehad, in de middle of no-where. Geen telefoon, geen internet en geen enkele winkel binnen een afstand van 50 km. De natuur was prachtig, de stilte " oorverdovingwekkend" en de avonden aardedonker ( met als beloning een prachtige sterrenhemel). Onderweg vanuit Zion naar deze cabin hebben we een trail gelopen in Dixieland Forest( de rode canyon) en hebben we een korte wandeling gemaakt in Bryce-canyon. Natuurlijk moesten we ook proviand inslaan. Vanuit Springdale hadden we, in een ijsemmer, fruit, groenten en T-bonesteaks ( voor op de barbeque, die in genoemde cabin aanwezig was) meegenomen.
Vanuit de cabin hebben we een rit gemaakt over scenic Highway 12 in Utah. Volgens internet 1 van de mooiste wegen in Amerika. En dat geloof ik graag. Na iedere bocht was het uitzicht weer anders. Ronduit spectaculair was de weg tussen Escalante en Boulder. We reden daar over een bergkam op een relatief smalle weg. Binnen 2 meter aan weerszijden van de weg ging het echt 100den meters loodrecht naar beneden. Onderweg ongestort voor. Een wandeling. We wilden een lange trail doen door een canyon naar een waterval, maar de hitte en de slechte voorbereiding ( geen rugzak en te weinig water meegenomen) deed ons besluiten om de wandeling niet in zijn geheel af te maken.
Gisteren zijn we we heel relaxed teruggereden naar Las Vegas voor 2 overnachtingen. We zitten nu in hotel New York, New York. Een heel gezellig, druk hotel ( voor je rust moet je niet in dit hotel verblijven) ondanks de mooie natuur vinden wij de drukte nu ook weer fijn. Gisteravond wat over de Strip rondgelopen. Vanochtend ontbeten bij Hard Rock Café, en wat geslenterd door de verschillende hotels. Als we dorst kregen namen we plaats achter een gokmachine, waarna direct een leuke dame kwam vragen of we iets wilde drinken. En nu, nu gaan we uiteten en nog even wat rondwandelen. Morgen gaan we op weg naar Palm Springs.

• 04 Juni 2015 - 09:34

Jenny :

Wow, dat klinkt geweldig allemaal. Door jullie manier van schrijven zie je het helemaal voor je!
    Veel plezier verder!

• 04 Juni 2015 - 20:33

Henk En Annette:

Hoi Ap en Anneke wat een geweldig reisverslag, als we dit zo lezen zouden we er zo weer naar toe willen.Fijn datt jullie het zo naar je zin hebben en dat het weer en alles meezit, nog heel veel plezier, hartelijke groeten Henk en Annette.