De eerste 3 dagen van onze vakantie - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Apan - WaarBenJij.nu De eerste 3 dagen van onze vakantie - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Apan - WaarBenJij.nu

De eerste 3 dagen van onze vakantie

22 Mei 2015 | Verenigde Staten, Oakhurst

Na een voorspoedige vlucht landden we afgelopen dinsdag rond 11.30 uur op de luchthaven van San Francisco. In tegenstelling tot wat gewoon is, nl eindeloos wachten voor je het land in mag, waren wij nu al na 5 minuten door de douane. Ook hoefden we niet lang op de koffers te wachten. Wat een mazzel! Het geluk zette zich voort toen wij onze huurauto mochten ophalen: een nagenoeg nieuwe Chevrolet Camaro convertible met slechts 1905 Miles op de teller.
Onze eerste overnachting was in Monterey, op zo'n 2 uur rijden van het vliegveld. Omdat het ( geheel tegen de voorspellingen ) heerlijk weer was, hebben we s' middags nog een wandeling gemaakt over Ocean Boulevard, welke roze gekleurd was vanwege de vele bloemetjes. Ook zijn we naar Fisherman's Wharf geweest. Een prima begin van de vakantie, zo. Rond 21.00 uur kwamen we dan toch de man met de hamer tegen en zijn we gaan slapen. De volgende dag begon bewolkt, maar rond 11.00, toen we in Cannery Row waren, brak de zo'n door. Het begin van een onverwacht heel zonnige en warme dag ( waar we niet echt op gekleed waren, vanwege de weersverwachting). In Cannery Row zagen we van heel dichtbij de otters rondzwemmen. Die dag zijn we ook nog naar Carmel geweest en naar point Lobos State Park. We hebben daar genoten van de onbeschrijflijk mooie natuur. Tientallen zeeleeuwen met jongen, rotsen vol met aalscholvers en pelikanen, maar vooral ook een uniek landschap. Een ranger vertelde ons dat de droogte een groot probleem was en dat heel Californië zat te schreeuwen om water. Waarschijnlijk hebben de inwoners van Californië dat laatste gisteren allemaal gedaan, want vandaag hebben wij in Yosemite park, waar we momenteel zijn, een echte regendag gehad. Ligt de temperatuur hier gemiddeld op rond de 25 graden, wij liepen vandaag in Mariposa Grove rond in de miezel-regen bij een temperatuur van slechts 4 graden. Het was er niet minder mooi om! De hoogste en dikste bomen ter wereld, de sequoia, vind je in dit deel van Yosemite. Het veel te koude weer heeft ook consekwenties voor onze verdere reis. Het plan was om zaterdag via de Tioga-pass naar Mammoth Lakes te rijden. Dat gaat vanwege sneeuw op de Tioga-pass niet lukken, de pass is gesloten. Morgen maar even uitzoeken, welke alternatieven er zijn! En daarover meer in een volgend verslag

Groetjes,

Ap en Anneke

• 22 Mei 2015 - 09:34

Henk En Annette:

Lieve Ap en Anneke
    wat een feest van herkenning geweldig die natuur is zo mooi.
    Het is leuk wij hebben de zelfde foto,s van de bomen geweldig veel plezier geniet van elke minuut.