Zo moet vakantie eruit zien - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Apan - WaarBenJij.nu Zo moet vakantie eruit zien - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Apan - WaarBenJij.nu

Zo moet vakantie eruit zien

26 Mei 2015 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Als ik dit schrijf zitten Anneke en ik op een schommelstoel op onze veranda van onze cabin in Death Valley. Het is al donker, de temperatuur is nog steeds iets boven de 100 graden Fahrenheit ( zo'n 35 graden Celsius) en er staat een licht briesje. Over een half uurtje gaan we ( weer) zwemmen in het zwembad van Furnace Creek Ranch, waar we verblijven. We gaan dan m.n. genieten van de enorme sterrenhemel, die hier in het aarden-donker enorm goed te zien is. Maar eerst even dit reisverslag bijwerken. Zondag ochtend zijn we uit Kernville vertrokken naar Lone Pine. Een rit van 2 uur met ademloos mooie natuur onderweg. We hebben dan ook veel tussenstops en kleine wandelingetjes gemaakt. Eenmaal in Lone Pine aangekomen hebben we eerst wat boodschappen gedaan om daarna te gaan rijden en wandelen in " the Alabama Hills". We hebben daar de " movieroad" gereden ( deels onverhard). In deze heuvels zijn meer dan 200 cowboy films opgenomen. Het gebied kenmerkt zich door rotspartijen van bijna ronde rotsen, met op de achtergrond de besneeuwde toppen van de Sierra Nevada met de top van Mount Whitney, de hoogste berg van Amerika, prominent in beeld. Jammer, dat het uploaden van foto's niet zo goed lukt, anders had ik prachtige plaatjes mee kunnen sturen ( maar die komen nog wel).
S' avonds in Lone Pine echt heerlijk Chinees gegeten ( met dank aan de recensies op tripadvisor), nog wat biertjes bij het zwembad van het hotel gedronken om. Vervolgens heerlijk te gaan slapen.
Vanochtend zijn we om 10.00 uur uit Lone Pine richting Death Valley vertrokken. Een korte rit van 130 km. Wat een geweldige weg was dat. Eerst klimmen tot ruim 6000 ft met meerdere uitzichtpunten, vervolgens een lange afdaling van ruim 25 km tot onder zee- niveau. Ik heb gedurende die afdaling geen enkele keer het gaspedaal hoeven in te drukken. Wel moest ik regelmatig remmen als de snelheid boven de toegestane 65 Mile / uur kwam.
Onderweg kwamen we langs zandduinen. Daar hebben we een korte wandeling gemaakt en de mooiste foto' s kunnen schieten.
Rond 14.00 uur waren we in Furnace Creek Ranch. We zijn direct naar het zwembad gegaan, waar we nog een van de weinige plekken in de schaduw konden bemachtigen. Het zwembad is gevuld met bronwater ( komt ook uit de kraan,in de douche). Het is zo' 25-28 graden Celsius, dus echt afkoelen doe je niet!

En nu ga ik weer naar dat zelfde zwembad. Het is inmiddels aarden-donker, en de wind is plotseling gaan liggen met als gevolg dat het steeds warmer lijkt aan te voelen. Morgen naar Las Vegas, waar ik eind deze week mijn volgende verslagje zal schrijven. Ik hoop dan ook sneller internet te hebben, waarmee ik wat foto's kan uploaden.

Groetjes

Ap en Anneke

• 26 Mei 2015 - 12:22

Henk En Annette:

Leuk die verhalen ik zie het helemaal voor me. De natuur is daar zo geweldig fijn dat beter weer is. Al is het warm die heerlijke fohnwind. Benieuwd naar volgend reisverslag
    een vraagje namens Henk doet de Tom Tom goed zijn werk
    groetjes Henk en Annette

• 26 Mei 2015 - 17:15

Ap En Anneke:

Hey Annette en Henk, bedankt voor jullie reactie. Tom (zo noemen wij de TomTom) doet het uitstekend. Eenmaal was hij van slag, kwam omdat er een nieuwe weg was die hij niet kende.

• 26 Mei 2015 - 21:42

Arie:

Leuk om te lezen hoor! Het is bijna of je er zelf bij bent als je het leest. :)